Organisation

Arbejder din virksomhed så effektivt, som du ønsker?

For at drive en sund forretning må man som ejerleder hele tiden arbejde med at effektivisere sin organisation. Det er vigtigt, at processer og arbejdsgange løbende optimeres, og alle aktiviteter i virksomhedens værdikæde strømlines. Det er de små ting, som gør en forskel, og som sikrer en overordnet struktur i virksomheden. Gennem arbejdet med organisationsudvikling skabes værdi, som kan mærkes på bundlinjen.

I INDKOM hjælper vi vores kunder med organisationsudvikling ved at optimere processer og arbejdsgange. Vi tager udgangspunkt i de hverdagsudfordringer, der fylder og irriterer såvel ejer som medarbejder. Ved at minimere disse og skabe overblik og struktur hjælper vi kunden med at få en gladere og mere effektiv arbejdsdag, hvor ressourcer og tid prioriteres optimalt.    

Vi kan hjælpe dig med:

  • Værdikædeoptimering
  • Procesoptimering
  • Effektivisering af arbejdsgange
  • Prioritering af ressourcer
  • LEAN optimering
  • KPI styring
  • Organisationsstruktur
  • Projektplanlægning
  • Projektstyring
  • Produktionsoptimering
  • .. og meget mere

Har du en konkret udfordring, så kontakt os her. Vi er altid klar på en uforpligtende og fortrolig snak om din forretning!

Hvordan arbejder vi med organisation i INDKOM?

I INDKOM kender vi vores kunders hverdag. Vi forstår ejerlederens udfordringer med at have alt for mange opgaver og alt for lidt tid. Alle vores konsulenter har nemlig selv prøvet at sidde for bordenden i en travl virksomhed. Derfor ved vi, hvordan man kan tabe overblik, når der er mange bolde i luften. Med en INDKOM konsulent på sidelinjen får man derfor en sparringspartner, der kan være med til at skabe struktur i organisationen. Det kan være gennem alt fra store værdikædeoptimeringsprojekter til månedlig sparring med INDKOMs årsaftale.

Herunder kan du finde konkret input og inspiration til området organisationsudvikling. Vi forsøger løbende at dele vores erfaringer i blogindlæg. Derudover lægger vi nogle af de værktøjer, som vi benytter til arbejdet med organisationsudvikling, op til gratis download.

Download værktøjer indenfor organisation

Tavlemøder

Tavlemøder

Værktøjet giver dig en klar proces i fire faser, der gør det ligetil at arbejde med hverdagens udfordringer i din virksomhed. Lær at bruge tavlemøder til at få struktur på jeres møder, så de skaber fremdrift og holder overblik i en travl hverdag.

Den rigtige organisationsform

Den rigtige organisationsform

Organiser din virksomhed – og gør arbejdsdagen mere effektiv. Kortlæg og identificer forbedringer i din virksomheds arbejdsgang med denne introduktion til organisationsformer.

Prioritering af ressourcer

Prioritering af ressourcer

Få struktur på ansvarsområder og arbejdsopgaver i din virksomhed – og få mere tid i din hverdag. Dette værktøj hjælper dig med at prioritere ressourcerne i din virksomhed bedst muligt.

Læs indlæg indenfor organisation

Optimer din værdikæde uden besvær og tunge analyser

Optimer din værdikæde uden besvær og tunge analyser

I dette indlæg giver INDKOMs konsulent Claus en kort introduktion til begrebet værdikæde. Derudover kommer han med to konkrete øvelser og to simple værktøjer, som du kan bruge til at komme i gang med at optimere din virksomheds værdikæde.

Skabelon – få styr på medarbejdernes stillingsbeskrivelse

Skabelon – få styr på medarbejdernes stillingsbeskrivelse

Få skabt rene linjer, så alle ved, hvem der gør hvad og har ansvaret for det. Brug denne skabelon til en udførlig stillingsbeskrivelse og giv dig selv et værdifuldt overblik. Den åbner også gode muligheder for en samtale, hvor du kan få forventningsafstemt med den enkelte medarbejder.

Lederens komplette guide til den gode MUS

Lederens komplette guide til den gode MUS

Medarbejder Udvikling Samtalen er et glimrende ledelsesværktøj, som giver en større forståelse for, hvad der motiverer medarbejderen. Men som leder kan det være svært at få noget konstruktiv ud af MUS. I dette indlæg giver Jim derfor en komplet guide på baggrund af hans mange års erfaring som leder.