Skip to main content
CONPDS

Digital salgsproces på autopilot

Udfordring

ConPDS er en lille IT-virksomhed, der har udviklet specialsoftware til kameraer, så de kan genkende koder på containere på de store havne. Det gør det smart og nemt at holde styr på alle containerne. Men virksomheden havde behov for hjælp til at øge salget gennem en mere effektiv onlineplatform.

Løsning

I samarbejde med INDKOM blev der lagt en strategi for at digitalisere salgs- og marketingarbejdet. Der blev udarbejdet en plan for, hvordan hele kundens købsrejse fra indledende kontakt til køb af software kunne automatiseres. Omdrejningspunktet for strategien blev at tilbyde kunderne en gratis prøveperiode, hvor der bliver fulgt automatisk op på kunden ved hjælp af et e-mail marketing system.

Resultat

Efter den nye strategi blev implementeret er ConPDS salgsproces stort set sat på autopilot. Alt forgår digitalt, hvilket mindsker den tid ConPDS skal bruge på opfølgning og administration. Samtidig gør det kundens købsrejse endnu bedre og mere brugervenlig.  Kort sagt har ConPDS fået en lagt mere effektiv salgsproces, der skaber værdi for både dem og deres kunder.

”Som en mindre teknologivirksomhed med fokus på udvikling, har det været nødvendigt at få sat system og struktur på den løbende opfølgning på interesserede kundeemner. Det var derfor helt nødvendigt for os at få automatiseret den løbende kommunikation, hvilket nu fremover sker helt automatisk Det har været en spændende proces at få kortlagt vores tidligere manuelle procedure, og få konverteret disse til automatiserede processer. Vores oplevelse med INDKOM har været særdeles positiv og vi forventer, at der kommer nye projekter i de kommende måneder.”

Morten Søndergaard, Ejer & Direktør, ConPDS