Viden

Hos INDKOM deler vi glædeligt ud af vores viden

I INDKOM tror vi på, at viden er en forudsætning for vækst. Derfor er vi mere end glade for at dele ud af vores daglige erfaringer fra arbejdet med mere end 100 små og mellemstore virksomheder. Vores kompetente team af engagerede konsulenter laver derfor løbende indlæg omkring alt fra teoretiske modeller til praktisk indsigt, som de deler her på siden.

5 trin til at sætte effektive strategiske mål

5 trin til at sætte effektive strategiske mål

Lær hvordan du kan sætte mål, der er både SMARTe og strategiske for din virksomhed. Få en grundig guide til, hvordan du kan sikre, at dine mål er rettet mod din virksomheds langsigtede succes.

Sådan reducerer du omkostninger i din virksomhed og øger overskuddet

Sådan reducerer du omkostninger i din virksomhed og øger overskuddet

Som ejerleder man altid på udkig efter måder at forbedre din virksomheds rentabilitet på. En af de mest effektive måder at øge overskuddet på er at reducere omkostningerne. I dette indlæg vil vi give dig nogle praktiske tips og guider vi dig gennem de trin, der kræves for komme i gang.

Lav et jobopslag, der fanger de rette kandidater

Lav et jobopslag, der fanger de rette kandidater

INDKOMs rekrutteringskonsulent Camilla deler her, hvordan du laver et jobopslag, der fanger de helt rette kandidaters opmærksomhed. Du får en klar struktur at følge og tips til, hvordan du skal skrive et opslag, der der sikrer dig det rette match.

Hvad gør du, hvis kunden ikke betaler sin faktura?

Hvad gør du, hvis kunden ikke betaler sin faktura?

Når kunden ikke får betalt sine fakturaer, er det vigtigt at vide, hvordan man som ejerleder får sikret sig sine penge, uden at ødelægge værdifulde relationer. Her giver vi et overblik over dine muligheder, og hjælper dig med at vælge den rette.

Sådan sparker du gang i eksporten

Sådan sparker du gang i eksporten

Eksport er en god mulighed for vækst, men mange lader sig styre af tilfældigheder. Ønsker du at komme i gang med eksport på en god måde, så får du her indspark til en række overvejelser, som du bør gøre dig, inden du går i gang.

5 udfordringer i moderne salgsledelse

5 udfordringer i moderne salgsledelse

For at få succes som salgsleder er der en række konkrete udfordringer, som man skal forholde sig til. Her skitserer vi 5 af de udfordringer vi møder oftest og skitserer, hvordan du kan takle dem.

9 gode råd til at afholde jobsamtale

9 gode råd til at afholde jobsamtale

Den gode jobsamtale er vigtig for at få den rette kandidat ansat. Her giver vi 9 gode råd, der gør det nemmere for dig at afholde succesfulde jobsamtaler.

Vælg den rigtige konkurrencestrategi

Vælg den rigtige konkurrencestrategi

Vælg en klar konkurrencestrategi og øg chancen for succes. Jens, konsulent i INDKOM forklarer her, hvordan han bruger Porters konkurrencestrategier, når han hjælper en virksomhed med at finde den strategi, der giver en konkurrencemæssig fordel.

Gode råd til at få succes på messe

Gode råd til at få succes på messe

Når du har investeret i en messestand, du har brugt tid og penge på at blive klar og bruger tid på messedagen(e), så er det selvfølgelig også vigtigt, at du får investeringen tjent hjem. Hvordan du får mest muligt ud af din messestand, får du her INDKOM konsulent Jims bud på.

Skabelon – få styr på medarbejdernes stillingsbeskrivelse

Skabelon – få styr på medarbejdernes stillingsbeskrivelse

Få skabt rene linjer, så alle ved, hvem der gør hvad og har ansvaret for det. Brug denne skabelon til en udførlig stillingsbeskrivelse og giv dig selv et værdifuldt overblik. Den åbner også gode muligheder for en samtale, hvor du kan få forventningsafstemt med den enkelte medarbejder.

8 typiske fejl du ikke må begå som leder

8 typiske fejl du ikke må begå som leder

Med over 20 år som leder har vores ene partner i INDKOM Jim gjort sig en erfaring eller to. Han er derfor heller ikke bleg for at erkende, at han som leder har begået fejl. I dette indlæg understreger han vigtigheden af at have denne selvindsigt og af at bruge den til at udvikle sin selv som leder.

Lederens komplette guide til den gode MUS

Lederens komplette guide til den gode MUS

Medarbejder Udvikling Samtalen er et glimrende ledelsesværktøj, som giver en større forståelse for, hvad der motiverer medarbejderen. Men som leder kan det være svært at få noget konstruktiv ud af MUS. I dette indlæg giver Jim derfor en komplet guide på baggrund af hans mange års erfaring som leder.

7 trin til effektiv uddelegering

7 trin til effektiv uddelegering

Ledelse handler om at gøre sine medarbejdere i stand til at skabe resultater ikke om at gøre alting selv. Den gode leder formår derfor at uddelegere opgaver til andre. I dette indlæg giver René dig syv konkrete tips, du kan bruge til at blive bedre til uddelegering.