Værktøjer

I INDKOM bruger vi intuitive værktøjer

I INDKOM arbejder vi altid i øjenhøjde. Vi skaber resultater sammen med vores kunder. Derfor bruger vi ikke lange støvede rapporter eller besværlige akademiske teorier. I stedet skaber vi værdi med en værktøjskasse, der er letanvendelig. Faktisk er de fleste af vores værktøjer så intuitive, at vi løbende deler dem gratis med dig lige her på siden. Prøv selv at downloade dem og bliv klogere på, hvordan du kan udvikle din forretning.

Gode råd til din rekruttering

Gode råd til din rekruttering

Vi har samlet en række gode råd, rettet mod ejerledere, der har brug for indspark til, hvordan de styrker der arbejde med at rekruttere nye medarbejdere.

Den vindende salgsstrategi

Den vindende salgsstrategi

Skab de rette rammer for jeres salgsarbejde med en enkel og klar salgsstrategi. Hent værktøjet, der hjælper jer til at skabe den struktur, der skal til for at gøre ambitioner til virkelighed.

Salgsmatrixen

Salgsmatrixen

Salgsmatrixen er en model, der hjælper ledelsen med at træffe beslutninger om, hvor fremtidens salg skal opdyrkes.

Prioriteringmatrixen

Prioriteringmatrixen

Prioritering af ressourcer kræver et skrapt fokus på, hvilke arbejdsopgaver den enkelte medarbejder bruger tid på. Her får du et værktøj og en øvelse, der hjælper dig i gang med dette arbejde.

Små og store stjerner

Små og store stjerner

Dine medarbejdere er din vigtigste ressource. Dette værktøj hjælper dig i gang med udvikling af dine ansatte. Hent værktøjet og skab flere stjerner.

Must Win Battles

Must Win Battles

Der er flere måder at styre virksomhedens strategiske indsatser. Must Win Battles handler om at udvælge indsatser, der skal prioriteres og skabe klare rammer for deres gennemførelse. Hent værktøjet og vind flere kampe.

Strategisk årshjul

Strategisk årshjul

Årshjulet er en god mulighed for at skabe et overblik over, hvilke indsatser I som virksomhed skal prioritere i den kommende periode.

Grøn omstilling opstartsskema

Grøn omstilling opstartsskema

Skal I også i gang med grøn omstilling? Med dette skema får I arbejdet med de spørgsmål, der skal hjælpe jer fra tanke til handling.

Markedsanalyse

Markedsanalyse

Brug vores markedsanalyse til at undersøge mulighederne for vækst på et nyt marked. Værktøjet giver dig en ramme til at tage hånd om alt fra markedsudvælgelse til markedsindtrængning.

MUS Skema

MUS Skema

MUS-samtaler er et effektivt ledelsesværktøj, når det gøres rigtigt. Hent vores værktøj og få gode råd før, under og efter, samt et skema med spørgsmål, så I kommer hele vejen rundt.

Tavlemøder

Tavlemøder

Værktøjet giver dig en klar proces i fire faser, der gør det ligetil at arbejde med hverdagens udfordringer i din virksomhed. Lær at bruge tavlemøder til at få struktur på jeres møder, så de skaber fremdrift og holder overblik i en travl hverdag.

Mini DISC

Mini DISC

Undersøg dine medarbejderes personlighed med Mini DISC. Med en trin-for-trin-guide får du større indsigt, så du bedre kan forstå dine medarbejdere og bruge deres potentiale bedst muligt.

Beregn din salgstid

Beregn din salgstid

Sæt fokus på dit tidsforbrug og dine salgsindsatser. Vi giver dig en beregner, der gør det nemt at planlægge og overskue din og dine sælgeres tid, så salget bliver opprioriteret.

Optimer din likviditet

Optimer din likviditet

Man kan arbejde med optimering af sin virksomheds likviditet på mange måder. Dette værktøj gør det ved at tage udgangspunkt i en beregning af virksomhedens arbejdskapital. Hent værktøjet og optimer din likviditet.

Fokus på bundlinjen

Fokus på bundlinjen

Dette værktøj henvender sig til håndværkere. Det er en samling af erfaringer og "best practice" for at optimere bundlinjen i en håndværkervirksomhed. Bliv inspireret og brug det som en checkliste til at sætte fokus på bundlinjen i din forretning.

Situationsbestemt ledelse

Situationsbestemt ledelse

Har du svært ved at motivere dine medarbejdere? Og forstår du ikke deres behov - så er det svært at være en dygtig leder! Ved hjælp af fire konkrete ledelsesstile kan du få hjælp til, hvordan du bedst motiverer dine medarbejdere.

De rigtige salgsargumenter

De rigtige salgsargumenter

Salg handler om at rådgive og skabe et behov, som dine kunder endnu ikke selv har opdaget. At sælge er derfor et håndværk, hvor man skal have styr på sine værktøjer herunder ikke mindst sine salgsargumenter.

Den effektive marketingplan

Den effektive marketingplan

Sæt struktur på din marketing – og få mere for pengene. Ved hjælp af dette værktøj kan du med fem simple skridt lave en gennemarbejdet plan, der effektiviserer din marketing.

Den rigtige organisationsform

Den rigtige organisationsform

Organiser din virksomhed – og gør arbejdsdagen mere effektiv. Kortlæg og identificer forbedringer i din virksomheds arbejdsgang med denne introduktion til organisationsformer.

Prioritering af ressourcer

Prioritering af ressourcer

Få struktur på ansvarsområder og arbejdsopgaver i din virksomhed – og få mere tid i din hverdag. Dette værktøj hjælper dig med at prioritere ressourcerne i din virksomhed bedst muligt.

Den gode strategiproces

Den gode strategiproces

Få skabt den røde tråd i din strategi – og opnå resultater med din virksomhed. Ved hjælp af fem sammenhængende skridt ruster dette værktøj dig til at arbejde med den gode strategiproces.

Full cost beregner

Full cost beregner

Find ud af, hvad dine medarbejdere koster dig i timen – og få mere ud af det, du laver. Med dette værktøj får du en beregner, der hjælper dig med at finde den timepris, du skal fakturere dine kunder.

Business Model Canvas

Business Model Canvas

Arbejd aktivt med din forretningsmodel – og optimer din virksomhed. Med dette værktøj får du en introduktion til, hvordan du kan benytte Business Model Canvas til at få mere ud af dit hårde arbejde.