fbpx Skip to main content
EL:CON

Klædt på til mødet med kunden

Udfordring

Virksomheden EL:CON er en af landets største el-tekniske virksomheder med afdelinger i hele Danmark. For at fastholde deres position i markedet arbejder de hele tiden med udvikling af alle aspekter af deres forretning. Et eksempel på dette er afdelingerne i Grenaa og Hornslet, der havde en ambition om at blive bedre til at indgå i en salgsdialog med kunden.

Løsning

I INDKOM har vi mange års erfaring i salgstræning og kundedialog. Vi blev derfor ansvarlig for et forløb med medarbejdere i de to afdelinger. Formålet var at klæde dem bedre på til at forstå deres kunder. Igennem to halvdagsseminarer blev der trænet mødestruktur, salgsdialog og -argumenter samt sat fokus på, hvilket udbytte EL:CON tilbyder deres kunder. 

Resultat

EL:CON er en servicevirksomhed, der lever af at finde den rigtige løsning til deres kunder. Derfor handlede forløbet bestemt ikke om at gøre deres medarbejdere til ”pistol-sælgere. I stedet blev der i forløbet sat fokus på, hvordan en god salgsdialog  med fokus på kundens ønsker og behov, er en del af god rådgivning og service. Det har gjort medarbejderne mere motiveret i deres salgsdialog og samtidig givet dem de rette værktøjer til at strukturere mødet med kunden.

”Forløbet med INDKOM har gjort vores medarbejdere bedre og mere motiverede “sælgere”. Det har hjulpet os med at holde mere strukturerede salgsmøder med fokus på behov og købssignaler. Det har gjort os skarpere på, hvilket udbytte vi leverer til vores kunder og understreget vigtigheden i at skabe tillid og lytte til kunden.”

Erik Haislund Lemming, Servicechef i Hornslet EL:CON