Nautronic case

Øget eksport gennem markedsanalyse og salgsstrategi

Udfordring
Nautronic er en af verdens førende producenter af måltavlesystemer, der bruges på sportsanlæg verden rundt. Deres høje kvalitetsprodukter forhandles i over 30 lande på tværs af Europa, Asien, Mellemøsten og Australien. Hos Nautronic er ambitionerne altid høje, og de er konstant motiveret for yderligere at styrke sin position på de eksisterende markeder. Samtidig havde de et ønske om at udvide til nye forhandlere i andre lande.

Løsning
At vækste til nye eksportmarkeder kræver stor indsigt i de enkelte landes situation. For at kunne indfri Nautronics ambition gik vi derfor hos INDKOM i gang med en grundig markedsanalyse af over 35 forskellige lande. Resultatet af analysen blev herefter brugt til at udarbejde en konkret salgsstrategi for, hvordan Nautronic kan komme ind på nye markeder, samt øge salget på de eksisterende.

Resultat
Efter projektet stod Nautronic tilbage med en detaljeret markedsanalyse, der har givet dem en større indsigt i muligheder og trusler i de enkelte lande. Sammen med INDKOM er de derudover gået i gang med at eksekvere på den salgsstrategi, som blev lagt, hvilket skal være med til at øge deres internationale omsætning markant. Projektet har derfor styrket Nautronics position på de forskellige eksportmarkeder.

Hvad siger kunden om samarbejdet?

”Med årsaftalen havde vi i forvejen et rigtig godt samarbejde med Esben fra INDKOM, og derfor tøvede vi heller ikke med at sætte gang i endnu et projekt, da der var behov for det. Vi fik lavet en grundig markedsanalyse, der har givet os en større forståelse for de potentielle markeder. Det har givet mig ro i maven omkring, at de lande vi går efter, er de rigtige for os. Samtidig har det styrket troen på, at vi kan øge vores salg i udlandet, hvis vi følger den strategi, der er lagt.”
Per Nautrup, Ejer og Direktør Nautronic

Hvad siger konsulenten om samarbejdet?

”Nautronic var i forvejen en stor spiller på det internationale marked, og derfor var det en spændende udfordring at gå i gang med. Med markedsanalysen fik vi undersøgt de ting, som var vigtigst for kundens forretning. Vi havde hele tiden for øje, at projektet skulle ende ud i en konkret handlingsplan, og ikke bare en tung støvet rapport. Derfor fik vi på baggrund af markedsanalysen lavet en klar salgsstrategi, som vi allerede er godt i gang med at få eksekveret på.”
Esben Theibel, Konsulent INDKOM Esben Theibel, Konsulent INDKOM

Læs flere cases

Case: EL:CON

Case: EL:CON

Virksomheden EL:CON er en af landets største el-tekniske virksomheder. Læs casen og se, hvordan INDKOM har hjulpet EL:CON Hornslet med salgsdialogen, og samtidig givet dem de rette værktøjer til at strukturere mødet med kunden.

Case: Produced By

Case: Produced By

Produced By er et produktionsselskab, der skaber højkvalitets reklame-, portræt- og dronefilm. Læs casen og se, hvordan INDKOM har hjulpet med at skabe konkrete indsatser mod en udvikling af firmaets top- og bundlinje.

Case: Vietz

Case: Vietz

Læs casen og se, hvordan INDKOM har hjulpet den familieejede virksomhed, Vietz El-installation, med i højere grad lykkedes med de initiativer, de sætter i gang.

Start udviklingen af din forretning

Tag en snak med en af vores konsulenter i dag