fbpx Skip to main content
NAUTRONIC CASE

Øget eksport gennem
markedsanalyse og salgsstrategi

Udfordring

Nautronic er en af verdens førende producenter af måltavlesystemer, der bruges på sportsanlæg verden rundt. Deres højkvalitetsprodukter forhandles i over 30 lande på tværs af Europa, Asien, Mellemøsten og Australien. Hos Nautronic er ambitionerne altid høje, og de er konstant motiveret for yderligere at styrke deres position på de eksisterende markeder. Samtidig havde de et ønske om at udvide til nye forhandlere i andre lande.

Løsning

At vækste til nye eksportmarkeder kræver stor indsigt i de enkelte landes situation. For at kunne indfri Nautronics ambition gik vi derfor hos INDKOM i gang med en grundig markedsanalyse af over 35 forskellige lande. Resultatet af analysen blev herefter brugt til at udarbejde en konkret salgsstrategi for, hvordan Nautronic kan komme ind på nye markeder samt øge salget på de eksisterende.

Resultat

Efter projektet stod Nautronic med en detaljeret markedsanalyse, der har givet dem en større indsigt i muligheder og trusler i de enkelte lande. Sammen med INDKOM er de derudover gået i gang med at eksekvere på den salgsstrategi, som blev lagt, hvilket skal være med til at øge deres internationale omsætning markant. Projektet har derfor styrket Nautronics position på de forskellige eksportmarkeder.

”Med årsaftalen havde vi i forvejen et rigtig godt samarbejde med INDKOM, og derfor tøvede vi heller ikke med at sætte gang i endnu et projekt, da der var behov for det. Vi fik lavet en grundig markedsanalyse, der har givet os en større forståelse for de potentielle markeder. Det har givet mig ro i maven omkring, at de lande, vi går efter, er de rigtige for os. Samtidig har det styrket troen på, at vi kan øge vores salg i udlandet, hvis vi følger den strategi, der er lagt.”

Per Nautrup, Ejer og Direktør Nautronic