Skal vi sætte turbo på jeres salgsindsatser?
At sælge handler både om at rådgive og skabe et behov, som dine kunder endnu ikke selv har opdaget. Du kan have et nok så godt produkt, men hvis du ikke formår at fortælle dine kunder om det på, på den rigtige måde, så kommer du ingen vegne. Salg er derfor et håndværk, som kræver øvelse og vedligeholdelse.
I alt for mange virksomheder anses salg for at være et nødvendigt onde, man tager sig derfor ikke tid til at træne og blive en bedre sælger. Som resultat heraf får virksomheden ikke udnyttet sig fulde potentiale.
I INDKOM vil vi gerne lave om på dette. Det skal være sjovt at sælge og ikke en sur pligt. Vi hjælper med salgstræning med teamet og de enkelte sælgere. Vores kunder bliver derfor klædt på til at få mere ud af deres hårde salgsarbejde.
Hvad er salgstræning
Salgstræning er mere end bare at opfriske salgsteamets kompetencer. Det handler om at skabe den rette salgskultur, hvor alle forstår virksomhedens salgsambitioner og har den rette motivation og attitude til at arbejde mod at gøre dem til virkelighed.
Derefter handler det om at udfordre: “sådan har vi altid gjort.” De rette øvelser kan afsløre svage punkter i salgsprocessen, og nye salgsværktøjer kan være med til at øge teamets konverteringsrater.

Hvorfor har I brug for salgstræning?
Salgsarbejde er et håndværk, og som med alt andet håndværk skal ens kompetencer holdes vedlige og udvikles. Særligt indspark udefra kan være med til at sætte fokus på, hvad der virker, og hvad som skal optimeres. Salgstræning er også godt til at skabe fælles læring mellem sælgere, sådan gode erfaringer bliver fælles.
Hvordan arbejder vi med salgstræning?
Hos INDKOM arbejder vi med salgstræning på en række forskellige måder. Vi starter dog altid med et møde med salgsledelsen, hvor vi fastlægger formålet med træning ud fra, hvilke udfordringer og ambitioner, som virksomheden har fastsat i salgsstrategien. Ud fra vores snak udarbejder vi det rette træningsprogram ud fra vores katalog af øvelser og undervisningsmaterialer.
Herefter samler vi jeres salgsteam – uanset om I er to, ti eller tyve – og får lavet en god kick-off, så alle forstår formålet, og vi sikrer, der er en rette positive energi. Selve træning foregår oftest som et forløb, hvor vi skifter mellem undervisning og øvelser, og vi indlægger mange gange et par dage mellem vi mødes, hvor salgsteamet kan gå tilbage til felten og prøve nye kompetencer af, inden vi mødes igen.
Hvad koster salgstræning?
Et salgstræningsforløb kan se meget forskelligt ud afhængigt af, hvilke salgsambitioner i har, og hvordan jeres organisation ser ud. Hos INDKOM tilbyder vi priser aldrig før set i konsulent branchen. Her kan du læse mere om vores modulbaserede prissætning og du kan kontakte os via linket nedenfor og få et konkret tilbud på salgstræning.
Lad os tage en snak om salgstræning
De fleste af INDKOMs konsulenter har erfaring med salgstræning i mange forskellige typer organisationer.
Lad os tage en snak om jeres udfordringer og potentiale, så skræddersyer vi et forløb, der kan skabe resultater hos jer.
Hent vores e-bog – Den Vindende Salgsstrategi

“Forløbet med INDKOM har gjort vores medarbejdere bedre og mere motiverede “sælgere”. Det har hjulpet os med at holde mere strukturerede salgsmøder med fokus på behov og købssignaler. Det har gjort os skarpere på, hvilket udbytte vi leverer til vores kunder og understreget vigtigheden i at skabe tillid og lytte til kunden.”
Erik Haislund Lemming, Servicechef i Hornslet EL:CON
Få viden og indspark i din indbakke
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Med din tilmelding accepterer du at modtage vores nyhedsbrev med viden, værktøjer og invitationer til events (1-2 gange pr. måned via email). Du kan til enhver tid afmelde igen. Vi behandler dine oplysninger for at kunne sende dig nyhedsbrevet. Se mere i vores persondatapolitik








